Kafası karışık genc ve yorumları üzerine
KAFASI KARIŞIK KEMALİST ARKADAŞA TARİH ve DİN DERSİ
Bir sosyal medya sitesinde Osmanlı aleyhine yazılmış cahilce sözlere
cevap vermek gafletinde bulundum. Bunun üzerine birkaç Kemalist tarafından
saldırıya uğradım. Bu Kemalistlerden birisi tarihle, dinle hiçbir ilgisi
olmadığı halde fütursuzca atıp tutuyordu. Şahsın yorumları üzerine gelen
soruları değerlendirdik. Umarız faydalı olur.
28 eylül 2019 tarihinde
İşaret olunan şahıs ‘siyeri
farklı okumak’ isimli kitaptan alıntı yapıyor. Alıntı da ‘İlk vahiy
geldikten sonra bir ara. vahyin kesilmesi üzerine Hz. Peygamber'in dağlardan
kendini atarak intihar etmeyi düşündüğünden bahsedilmektedir. Hz. Peygamber
kendisi ile şeytanların oynadığından şüphelenmiş ve bu tür düşünceler içerisine
dalmıştır. Ancak her teşebbüsünde, Cebrail'in ona bir insan suretinde görünmesi
(16) üzerine bu eylemden vazgeçmiştir.’
Bu satırların yazarı Mehmet azimli bey, öyle görülüyor ki azmini çok
farklı yollara sarf etmiş… Mehmet azimli bey, ilmi açıdan ciddi tenkidlere
maruz kalmış, hepsinin de altında ezilmiştir.
Peygamber intiharı düşündü mü?
Hamidullah eserinde bu intihar meselesini hortlatmış. Sonradan gelen
islam düşmanları da bu rivayeti sorgusuz sualsiz kabul etmişlerdir. Böyle bir
rivayet vardır fakat peşinen söylemeliyiz ki bu nakil kabul edilemez.
Rivayetler işin içine girdiği zaman rivayeti hadis ilmi kriterlerine göre
değerlendirmemiz gerekir. ‘İntihar etmeyi düşündüğüne dair rivayetler,
belazuri, ibn ishak, Taberide geçmektedir. sahih olan (buhari, müslim vs)
kaynaklarımızda peygamberin vahye ilk muhatab olduğu zaman neler yaşadığı
anlatılmaktadır. Bu kaynaklarda Peygamberin intihar düşüncesinden bahsedilmez.
Buhari’de ikincil olarak nakledilen ve sıhhatinin garantisi olmayan
grupta kalan hadisler arasında ‘intihar düşüncesi’ anlatılır. Fakat sahih
olduğu garanti edilen bed’ul vahy kısmında ‘intihar etti’ düşüncesi yer almaz.
‘intihar düşüncesi’ ez-zühriye ait Mürsel bir rivayettir. Yani bunu kimden
aldığını belirtmeden aktarmıştır. Buradan da anlaşılıyor ki ‘intihar
düşüncesini’ aldığı raviye itibar etmemiştir. Hülasa ‘intiharı düşündeü’
eklemesi sahih senedli bir rivayet değildir. Müslimde de intihar’dan
bahsedilmez. (hadis ilmine vakıf Ebubekir sifil hocamızın makalesinden
faydalanılmıştır)
Şimdi bizim vatandaşa gelelim. Kendisi kitaptaki alıntıyı araştırmadan
bir alime sormadan peşinen kabullenmiş. Bu Müslüman ahlakı değildir…
20 ekim 2019 tarihinde
Bir muhterem, Selçuk kütük’ün ‘Deizm’ isimli kitabından alıntı yapmış. Kısaca
özetlemek gerekirse ‘her deist ahlaklı olmak ister, fakat bir deistin
ahlaklı gördüğü iş, diğerine ahlaksız gelebilir. Bu durumda referans kimdir. Bu
keyfilik kaosa yol açmaz mı? Deistler bu soruları cevaplayamaz, cevaplasa tanrı
adına konuşmuş olurlar’
Bu alıntı altına, kafası karışık gencimiz 3 yorum bırakmış. İlk
yorumunda ‘islam düşünürü dediği imam maturididen nakil yapıyor. diyor ki “İmam
Maturidi "Allah Peygamber göndermeseydi dahi insan onu bulmakla
mükellefti" diyor. Yani ahlaken iyi-kötü, buna göre akıl ile bulunabilir.
Bu İslami gelenekte olan bir durum zaten. Sağlıklı bir akıl bir durumu ahlaki
bulmuyorsa diğer sağlıklı akıllarda bulmayacaktır.”
İmâm-ı Matüridi hazretleri rahmetullahi aleyh ‘peygamber gelmese de
Allah’ı aklen bilmek gerekir demektedir’. Evet, Akıl Allah’ın varlığını
bilebilir. Bundan sonra, kafası karışık gencimiz bir cinayet işliyor, diyor ki
‘imam maturidi’nin dediğine göre ahlaken iyi-kötü akılla bulunabilir’ bu
imam maturidiye iftiradır. Cahilce bir sözdür. İmam maturidi Akıl Allah’ın
varlığını bilebilir diyor. Bizim cahil de ‘o zaman iyiyi-kötüyüde’ bulur
diyor…. Eş’ari ve Maturidiler ‘peygamber olmazsa hükümleri (haramı, helali,
doğruyu yanlışı, iyiyi, kötüyü) bilemeyiz demektedirler. Çok okuyan gencimizin haline
bakar mısınız? ne söylediğini kendi de bilmiyor…
Kafası dumanlı gencimiz daha sonra iki yorum daha yapmış fakat bu
yorumlar ilk yorum gibi akla zarardır. Yazı uzamasın için yazmıyorum.
23 ekim 2019 tarihinde
Bir hanım ‘Gençlerle Başbaşa, Ali Fuad Başgil’ kitabından ‘Zira ilmin
kaynağı zeka, amelinki ise, iradedir.’ Paylaşımında bulunmuş.
Kafası karışık gencimiz kıvrak zekasıyla ‘ zeka ile irade arasındaki
ilişkiyi sorguluyor.’ Hanım kızda aynı soruyu tekrar yönetiliyor. Kafası
karışık gencimiz cevaben ‘Çalışmalar olduğunu gösteriyor. Bu nedenle özgür
irade var mı yok mu tartışması hala sürüp gidiyor.’
Özgür irade var mı yok mu tartışılıyormuş. Kim tartışıyor? Felsefeciler
tartışıyor. Kafası karışık gencimiz de islama değil, felsefeye itibar ettiği
için özgür iradenin tartışmalı bir konu olduğunu söylüyor. İslam’a göre ‘kişi
cüz’i iradesiyle Allah’dan iyiliği/kötülüğü ister, Allah’da dilerse irade
ederse yaratır’. Hayrı da şerride Allah yaratır. İslamın irade meselesine
bakışı budur. Kulun herhangi bir iradesinin olmadığını söyleyenlerde
cebrilerdir.
02 şubat 2020 tarihinde
Kafası karışık gencimiz ‘İslamiyet Kuran dır ama Kur'an'ı yorumlayan
insandır.’
Kur’anı en doğru şekilde peygamber anlamıştır. En doğru şekilde de o
tefsir etmiştir. vahiy geldiği zaman peygamber tebliğ ediyor. sahabe anlamazsa
peygambere soruyor. Peygamber de tefsir ediyor, açıklıyordu. yahut gelen vahy
sorulmadan tefsir ediyordu. Hadis kitaplarında Kitabut tefsir yahut tefasir
bölümlerinde Peygamberin kur’anı tefsirine dair rivayetler vardır. Bu
rivayetler daha sonra derlenmiş müstakil kitaplar halini almıştır. Peygamber
ilk müfessirdir. Bu konuda bütün müslümanlar görüş birliği içindedir. Hasılı
kelam peygamber ashabına kur’anı tefsir etmiştir. Bununla beraber sahabilerin
önde gelen müfessirlerinde ayetleri Peygamberden aldıkları ilim ile tefsir
etmişlerdir.
Kur’anı yorumlayan peygamberdir.
07 mart 2020 tarihinde
Kafası karışık gencimiz Şinasi güneş isminde bir şahsın yazısını
paylaşmış yazıda özetle ‘Allah kur’andan başka kaynak göstermiş mi?,
kur’anda gösterdiğine dair bir tane delil yok, resul elçi demektir, Resule
itaat Resul'un tebliğ ettiği o mesajlara / ayetlere itaattir. Allah’dan başkası
hüküm koyamaz. Kur’an en ince detaylara bile değinir hükmü verir. Ne zaman
Nebimize bir konu sorulsa veya Nebimizin hüküm bildirme ihtiyacı doğsa vahiy
yetişmekte, ''DE Kİ'' hitabıyla açıklanıp bildirilmektedir. Dinin tek kaynağı
kur’andır.’
Kafası karışık gencimiz hadisler uydurmadır diyor… hem hadisler
uydurmadır diyeceksin, sünnette itibar etmeyeceksin. Hem de ‘peygamber intiharı
düşündü’ bu konuda rivayet var diyeceksin. Akıl tutulması.
‘Allah kur’andan başka kaynak göstermiyormuş, kur’anda buna dair tek
delil yokmuş’ şimdi Şinasi
ve cahil gence soruyoruz. ‘kur’anda, dinin tek kaynak kur’andır’. Şeklinde açık
bir ayet var mıdır? Neden tek kaynak kur’an diyorsunuz. Bu sözünüze kur’andan
tek bir ayet getiremezsiniz. Ancak kur’anın manasını tefsir edip kafanızdan bir
delil uydurursunuz.
Resul, elçi demektir. Resule itaatta kur’ana itaatmiş… Bu kur’ancıların klasik palavrasıdır. Peygambere
itaat eden, gerçekten de Allah’a itaat etmiştir” ayetindeki Peygambere itaat
Allah’a itaat etmek ile aynı ise, Allah (haşa) boş konuşmuş oluyor. direkt
olarak Allah’a itaat edin denebilirdi. Niye gereksiz yere “rasul” kelimesi
zikredilmiş. Varsa hikmeti söyleyin. Ama kendi kafanızdan sallamayın kur’andan
delil getirin hikmetini açıklayın.
Allah’dan başkası hüküm koyamaz deniyor. Hadisleri inkar edenlerin köpek eti, kedi eti
gibi kur’anda geçmeyen şeyler hakkında hüküm vermelerine ne demeli? Şimdi
soruyoruz, kur’anda yazmayan şeyler bence ahlaksız değilse yapabilir miyim? Burada
ölçü kim oluyor. köpek eti haram diyen kur’ancı ile helal diyen kur’ancıdan
hangisini tercih edeceğiz?
Kur’an en ince detaylara bile değinir hükmü verir. Bir klasik mealci uydurması daha…hac nasıl
yapılır kur’anda anlatılır mı? Zekat meselesi? Cuma namazı? Böyle temel mesele
ve ayrıntılı meselelerden yüzlerce sayarım. 600 küsur sayfa kitapta bulabilecek
misiniz? Kur’an diye çığırtkanlık yapanların hepsi ayrı telden çalmaktadır.
Daha kitap üzerinde ittifak etmemişlerdir. Kimisine göre evrim teorisi makbul
kimisine göre değil, kimisine göre namaz 3 vakit, kimisine göre 5….hangi
kur’ancı doğru söylüyor?
Ne zaman Nebimize bir konu sorulsa veya Nebimizin hüküm bildirme
ihtiyacı doğsa vahiy yetişmekte, ''DE Kİ'' hitabıyla açıklanıp bildirilmektedir.
Acaba öylemi? Kur'an 600 küsur sayfa, Kur'an bir
kanun kitabı, bir ansiklopedi kitabı olmadığına göre Kur'anın temas etmediği
yüzlerce konuda peygamber ne yapacak? Kur'andan başka bir şey konuşamıyorsa
toplumsal düzeni, ekonomi, adalet gibi düzenleyici kararları nasıl verecek? Her
şey 600 sayfa kitapta yazıyor mu?
SON SÖZ
Diyecek bir söz yok…
Yorumlar
Yorum Gönder