Tevhid Ocağının Şeyhi: Şapkalı Ada Hazretleri ve Emeviler Tarihi II
A’DA HAZRETLERİNİN MUÂVİYE RADIYALLÂHU ANHA ve EMEVİLERE ADAVETİ II
Tevid ocağı şeyhi, Şapkalı Şeyh Ada
hazretlerinin hazreti Muaviye hakkındaki konuşmasının bir kısmını inceledik. İtalik
olarak yazılan yazılar şeyh ada’ya aittir. Bir önceki giriş yazımızı okumadıysanız
‘buraya tıklayarak’ okuyabiliriz.
+Muaviye ne kadar halifeyse
II. Mahmud da o kadar halifedir.
Bir tarafta peygamberi görmüş,
peygambere vahiy katipliği yapmış bir sahabi var. Öbür tarafta da
asırlar sonra gelmiş osmanlı padişahı II. Mahmud var. Cahil abimiz, sahabi olan
bir hükümdarı, normal bir hükümdarın derecesine getiriyor….
Emevi halifesi ömer bin Abdülaziz
öyle bir halifedir ki manevi mertebe olarak dört halifeden sonra beşinci olarak
zikredilir. Bu bile hazreti Muaviye efendimizin yanına yaklaşamaz, kesip attığı
tırnağı dahi olamaz, zira sahabi değildir. Durum böyle olmasına rağmen,
abimiz kalkmış II. Mahmud ile Hazreti Muaviye efendimizi aynı dereceye getiriyor.
Bu cahil abimiz sahabeyi sevip saymanın imanın gereği olduğunu bilmemektedir.
Tahavi akaidinde sahabeden bahsediyor, deniyor ki ‘onlara muhabbet dindir,
imandır. Onlara buğz etmek, küfür, nifak tuğyandır’. Ehlisünnet olan
Müslüman kimse sahabeyi hayrla yad etmelidir. Hazreti muaviye ismi geçtiğine
radıyallahu anh duasını yapmalıdır!
İslam tarihine baktığımız da
Sahabe arasında savaş ve muhalefet görüyoruz. Fakat şapkalı şeyh Ada hazretleri
gibi hüküm veren bir kimse görmüyoruz. Yani hazreti Muaviyenin
Yalan-isyan-saltanat-dincilik üzerine bir sistem kurduğunu ehl-i bid’at
haricinde kimse söylememiştir! Şayet şeriat olsaydı hazreti Muaviye
yahut bir başka sahabiye laf edene, hayrla yad etmeyene ‘güzel bir dayak
ziyafeti ve hapis’ verilirdi. İmam malikte bu fetvayı vermiştir. [1]
osmanlı fetva metinlerinde de bu husus görülür.
Şapkalı Şeyh Ada hazretleri nesep
itibariyle de hazreti peygamber efendimize yakın olan hazreti Muaviye için ‘II.
Mahmud’da bu kadar halifedir’ diyebiliyor. Hazreti Muaviye hakkındaki
hadisleri, yazılan çizilenleri alimlerin sözlerine ve hasımlarının sözlerine
binaen diyorum ki : ‘YUH OLSUN TOPUNUZUN ERVAHINA’
Hazreti Muaviyeyi hasımları
dahi kötülememiştir. Ne derece selim ve edepli olduğunu söylemişlerdir.
Eldeki mevcut muteber kaynaklardan
anlıyoruz ki hazreti Muaviye efendimiz tevazu, ilim, hilim sahibi başarılı bir
kumandandır. Halkının huzur içinde yaşamasını temin etmiştir. peygamber
efendimiz kendisini hadislerinde övmüştür. Hariciler dışında kalan bütün
müslümanlar kendisine biat etmiştir.
İbn Haldun, hazreti muaviyeyi
neden raşid halifelerden sayılması gerektiğini açıklar. Dört halifeden ayrı tutmamayı
iki sebebe dayanarak anlatır. ‘Onun hilafeti mülk değildir’ der. Buhari
şerhi fethul baride ’12 halifeye kadar islamın aziz ve kuvvetli olacağı’ hadisi
şerhedilir. Bu 12 halifenin kim olduğuna dair iki kavil varsa da her ikisine
göre ‘hazreti Muaviye bu 12 halife içindedir’. Şapkalı Ada ise ‘islamın aziz ve
kuvvetli zamana tabiri caizse sövüyor!!
+O zaman hazreti II. Mahmud mu
diyeceğim? Hazret kelimesi sahabeyi bağlamaz. Hazreti sayındır, saygı
ifadesidir, sayarsam sayın derim. Ama saymazsam demem, nass yok üzerinde. Bu
demek değil ki yerin dibine koyalım. Fakat devleti her yere koyarım çünkü o da
bize koydu.
Şapkalı Ada, ‘hazreti Muaviye
efendimiz için saygı ifadesi olan ‘hazret’ kelimesini kullanmıyor. Sahabiyi
‘saymıyor’ yani adamdan saymıyor. Emevi devlet sistemine dair ancak ismi
kadar bilgisi olmasına rağmen, devletin yalan-isyan-saltanat-dincilik üzere
kurulduğunu söylüyor. (bu bir sonraki yazımızın konusu olacağı için geçiyoruz.)
Şapkalı Ada’nın bu açıklamaları içler
acısıdır. Hazreti Muaviye üzerinde nass yok diyor. ‘bu ne demektir?’ zerre
mürekkep yalamış kimse bu sözü etmez. Şapkalı Ada mürekkep yalamayı
bırakın, kokusunu neye benzediğini dahi bilmiyordur. Böyle bir söz
etmesi ancak böyle açıklanabilir.
Hazreti Muaviye efendimiz
sahabidir. Kur’anda sahabeyi metheden 6 ayetten en meşhuru ‘…Allah hoşnut
olmuştur, onlar da O’ndan razıdırlar’ yani Allah Teala sahabeden, sahabede Allah
Tealadan razıdırlar’.
Şapkalı Ada gibi sahabi düşmanlarına
karşı sahabinin faziletlerini, üstünlüklerini anlatmak maksadıyla fezailül ashab
ismiyle literatür oluşturulmuş. Peygamber efendimizin hazreti Muaviyeye duaları,
methedici sözleri vardır. ‘Allahım, muaviyeyi hadi ve muhdi eyle’ buyurmuştur. Yazı
uzamasın için bu kadarı ile yetiniyorum.
Bütün bunlardan sonra ‘şapkalı
şeyh ada hazretlerinin’ itikadı ve fikir dünyasına dair yorumu basiretli
olanlara havale ediyorum. Fazla söze gerek yoktur!
Devamı gelecektir…
[1]
İmam malik hazretleri sahabeyi küfrle, sapıklıkla itham edenlerin öldürülmesi
gerektiğini, onlara hakaret edenin şiddetli dövülmesine yönelik fetva
vermiştir.
Yorumlar
Yorum Gönder