Tevhid Ocağının Şeyhi: Şapkalı Ada Hazretleri ve Emeviler Tarihi II

 A’DA HAZRETLERİNİN MUÂVİYE RADIYALLÂHU ANHA ve EMEVİLERE ADAVETİ II

Tevid ocağı şeyhi, Şapkalı Şeyh Ada hazretlerinin hazreti Muaviye hakkındaki konuşmasının bir kısmını inceledik. İtalik olarak yazılan yazılar şeyh ada’ya aittir. Bir önceki giriş yazımızı okumadıysanız ‘buraya tıklayarak’ okuyabiliriz.

+Muaviye ne kadar halifeyse II. Mahmud da o kadar halifedir.

Bir tarafta peygamberi görmüş, peygambere vahiy katipliği yapmış bir sahabi var. Öbür tarafta da asırlar sonra gelmiş osmanlı padişahı II. Mahmud var. Cahil abimiz, sahabi olan bir hükümdarı, normal bir hükümdarın derecesine getiriyor….

Emevi halifesi ömer bin Abdülaziz öyle bir halifedir ki manevi mertebe olarak dört halifeden sonra beşinci olarak zikredilir. Bu bile hazreti Muaviye efendimizin yanına yaklaşamaz, kesip attığı tırnağı dahi olamaz, zira sahabi değildir. Durum böyle olmasına rağmen, abimiz kalkmış II. Mahmud ile Hazreti Muaviye efendimizi aynı dereceye getiriyor. Bu cahil abimiz sahabeyi sevip saymanın imanın gereği olduğunu bilmemektedir. Tahavi akaidinde sahabeden bahsediyor, deniyor ki ‘onlara muhabbet dindir, imandır. Onlara buğz etmek, küfür, nifak tuğyandır’. Ehlisünnet olan Müslüman kimse sahabeyi hayrla yad etmelidir. Hazreti muaviye ismi geçtiğine radıyallahu anh duasını yapmalıdır!

İslam tarihine baktığımız da Sahabe arasında savaş ve muhalefet görüyoruz. Fakat şapkalı şeyh Ada hazretleri gibi hüküm veren bir kimse görmüyoruz. Yani hazreti Muaviyenin Yalan-isyan-saltanat-dincilik üzerine bir sistem kurduğunu ehl-i bid’at haricinde kimse söylememiştir! Şayet şeriat olsaydı hazreti Muaviye yahut bir başka sahabiye laf edene, hayrla yad etmeyene ‘güzel bir dayak ziyafeti ve hapis’ verilirdi. İmam malikte bu fetvayı vermiştir. [1] osmanlı fetva metinlerinde de bu husus görülür.

Şapkalı Şeyh Ada hazretleri nesep itibariyle de hazreti peygamber efendimize yakın olan hazreti Muaviye için ‘II. Mahmud’da bu kadar halifedir’ diyebiliyor. Hazreti Muaviye hakkındaki hadisleri, yazılan çizilenleri alimlerin sözlerine ve hasımlarının sözlerine binaen diyorum ki : ‘YUH OLSUN TOPUNUZUN ERVAHINA’

Hazreti Muaviyeyi hasımları dahi kötülememiştir. Ne derece selim ve edepli olduğunu söylemişlerdir.

Eldeki mevcut muteber kaynaklardan anlıyoruz ki hazreti Muaviye efendimiz tevazu, ilim, hilim sahibi başarılı bir kumandandır. Halkının huzur içinde yaşamasını temin etmiştir. peygamber efendimiz kendisini hadislerinde övmüştür. Hariciler dışında kalan bütün müslümanlar kendisine biat etmiştir.

İbn Haldun, hazreti muaviyeyi neden raşid halifelerden sayılması gerektiğini açıklar. Dört halifeden ayrı tutmamayı iki sebebe dayanarak anlatır. ‘Onun hilafeti mülk değildir’ der. Buhari şerhi fethul baride ’12 halifeye kadar islamın aziz ve kuvvetli olacağı’ hadisi şerhedilir. Bu 12 halifenin kim olduğuna dair iki kavil varsa da her ikisine göre ‘hazreti Muaviye bu 12 halife içindedir’.  Şapkalı Ada ise ‘islamın aziz ve kuvvetli zamana tabiri caizse sövüyor!!

+O zaman hazreti II. Mahmud mu diyeceğim? Hazret kelimesi sahabeyi bağlamaz. Hazreti sayındır, saygı ifadesidir, sayarsam sayın derim. Ama saymazsam demem, nass yok üzerinde. Bu demek değil ki yerin dibine koyalım. Fakat devleti her yere koyarım çünkü o da bize koydu.

Şapkalı Ada, ‘hazreti Muaviye efendimiz için saygı ifadesi olan ‘hazret’ kelimesini kullanmıyor. Sahabiyi ‘saymıyor’ yani adamdan saymıyor. Emevi devlet sistemine dair ancak ismi kadar bilgisi olmasına rağmen, devletin yalan-isyan-saltanat-dincilik üzere kurulduğunu söylüyor. (bu bir sonraki yazımızın konusu olacağı için geçiyoruz.)

Şapkalı Ada’nın bu açıklamaları içler acısıdır. Hazreti Muaviye üzerinde nass yok diyor. ‘bu ne demektir?’ zerre mürekkep yalamış kimse bu sözü etmez. Şapkalı Ada mürekkep yalamayı bırakın, kokusunu neye benzediğini dahi bilmiyordur. Böyle bir söz etmesi ancak böyle açıklanabilir.

Hazreti Muaviye efendimiz sahabidir. Kur’anda sahabeyi metheden 6 ayetten en meşhuru ‘…Allah hoşnut olmuştur, onlar da O’ndan razıdırlar’ yani Allah Teala sahabeden, sahabede Allah Tealadan razıdırlar’.

Şapkalı Ada gibi sahabi düşmanlarına karşı sahabinin faziletlerini, üstünlüklerini anlatmak maksadıyla fezailül ashab ismiyle literatür oluşturulmuş. Peygamber efendimizin hazreti Muaviyeye duaları, methedici sözleri vardır. ‘Allahım, muaviyeyi hadi ve muhdi eyle’ buyurmuştur. Yazı uzamasın için bu kadarı ile yetiniyorum.

Bütün bunlardan sonra ‘şapkalı şeyh ada hazretlerinin’ itikadı ve fikir dünyasına dair yorumu basiretli olanlara havale ediyorum. Fazla söze gerek yoktur!

Devamı gelecektir…



[1] İmam malik hazretleri sahabeyi küfrle, sapıklıkla itham edenlerin öldürülmesi gerektiğini, onlara hakaret edenin şiddetli dövülmesine yönelik fetva vermiştir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar