BAHARAT YOLU VS İPEK YOLU I

 


Bu yazı serimizde youtubeda tevhid ocağı kanalında yayınlanan baharat yolu serisinin ‘islam ve kadın’ isimli 3 saatlik videosunun ilk 1 saatini inceleyeceğiz. İtalik yazıyla yazılan kısımlar video sahiplerine aittir.

Kadın bir meta mıdır? Sorusuna cevaben deniyor ki ‘Evet kadın bir metadır, altına imza atıyorum. Ardından Ali imran suresi 14. Ayeti kerime okunup uzun uzadıya konuşuluyor, ayetler birbirine bağlanıyor. Netice olarak Abimiz, ayet üzerinden kadının MAL olduğunu açığa çıkarıyor. Abimiz diyor ki ‘eğer senin için kadın dünyada başlayan, dünyada bitecek bir filmde oynuyorsa metadır. Çocuk para araba da metadır’ abimiz ayetin mealini vermekle yetinmiyor. Müfessir olduğu için, bir de ağır ağır tefsir ediyor. tevhid ocağının entelektüel gençleri de ‘abi bu ayeti kim böyle tefsir etmiş?’ diye sormak gereği görmüyorlar… Abimiz de kaptırmış gidiyor… ayetle abinin anlattığı şeyler arasında nasıl bir bağlantı olduğunu çözebilmiş değilim. kadını mal olarak gören, zaten kadını mal yapmış demektir. Bunun ayetle ne ilgisi var? Hangi müfessir ilgili ayet üzerinden abimizin yaptığı gibi bir yorum yapmış/edebiyat yapmıştır?

Ayette, Kadın oğul altın gümüş hayvan ekin vs sayılmış ve bunların insanlara çekici kılındığı belirtilmiştir. kadına oğlana rağbet etmek bunları mal mı yapar? Alimler bu ayet üzerinden ‘ahiret hayatını unutturacak dünya sevgisini kötülemişlerdir’. Kadın, ahireti unutturacak kadar sevilse 'mal'dır diye abimizden başka kim söylemiş? Ahiretteki nimetlerin sayılan şeylerden üstün olduğu bunların geçici olduğu ayette ifade edildiği halde abimiz mal muhabbetine uzunca süre ısrarla devam etti.

‘O ki sizi yarattı bir nefisten ama bu nefis, nefes anlamında, hangi nefes? Hazret ademin nefesi var ya nefha-i ilahinin nefesi, bu nefis değil… nisa kelimesiyle insan kelimesi kökeni filolojik olarak aynıdır’

Abinin ne dediğini anlamak hakikaten güç. Ayette o sizi bir nefisten yarattı deniyor. Müfessirler burada ki “nefs” ile hazreti Ademin kast edildiğini söylerler. Abimiz ise, bu nefs, nefes anlamında diyor. Hazreti ademin nefesi? Diyor. Sonra nefha-i ilahinin nefesi diyor. Katıp karıştırıyor…

Malumunuz Nefha-i ilahi, ilahi üfürme(insana üflenen ruh) demektir. Abimiz işi hazreti ademe ruh üfleme aşamasına götürüyor. Tevhid ocağı gençleri de abi bir dakika anlamadık? Demiyorlar

nisa ve insan” filolojik olarak kökeni aynıdır. Nisa, nun sin vavdır. İnsan, nun vav sindir. Dedikten sonra mükemmel yorum geliyor. insanın insan olabilmesi için kadına muhtaçtır. Kadınsız insan olamaz.

Abimiz Bütün bunları söylüyor. Seyirciler ‘abi bir dakika’ diye lafa girmiyorlar. Kimse Allah aşkına ne alakası var yahu demiyor.

 “insan nun vav sindir’ ne demek oluyor bu? Anlayamadık… İnsan, ins veya nisyan’dan gelir. Bunun üzerine bir yorum yapılacaksa ‘insan üns ile irtibatlıdır. Ünsiyet arkadaşlık/yakınlık demektir. İnsana da insan denmiştir çünkü insan sosyal bir varlıktır. Haliyle insan ile yalnızlığı yan yana getirmemek gerekir denilmeliydi. Fakat abimiz, ne alakaysa ayetten giriyor, adeta farmakolojiden çıkıyor. Malumat çok olunca böyle oluyormuş demek ki. Nisa ile insanı aynı kökten geldiğini söyleyip, kadınsız insan olmaz diyor. Biz de soruyoruz Hazreti adem kadınsız olmuş. Buna ne diyorsunuz?

Nisa, nun sin vavdır. Bu ne demek oluyor? yine anlamıyoruz.(نسو nedir biliyoruz, ne demek istiyor anlamıyoruz) Nisa’da nesie’den türemiştir. Nesie ise gecikme demektir. Bu da ‘Kadında erkekten sonra gelmiştir’e bağlanabilir. Abimiz kalkmış Nisa ile insan irtibatı kuruyor. Bununda üstünden ‘insan kadına muhtaçtır’ diyebiliyor. Kadın da insan değil midir? O zaman insan insana muhtaçtır desenize! İnsan, kadına muhtaçtır demek ne oluyor? ancak komedi oluyor.

Abimiz, ‘bütün erkekler kadınlara muhtaçtır, kadınlar erkeklere muhtaç değildir’ diyor. Hemen ardından Meseleyi yine cinselliğe bağlıyor. 60 seneye kadınlar erkeksiz hamile kalabilecekler diyor. Sperma ihtiyaç olmayacak diyor. Örneği var diyor. Örneği ise hazreti Meryemmiş.

hazreti Meryem, erkeksiz hamile kalmıştır. Peki buradan ne çıkar? ‘kadınlar erkeğe muhtaç değildir’ gibi bir sonuç asla çıkmaz. Üstelik kadının bir bakımdan muhtaç olmadığını ispatlamak kadının her bakımdan muhtaç olmadığını göstermez. ‘hazreti Meryem kocasız doğurdu, kadın erkeğe muhtaç değildir’ denirse o zaman ‘hazreti adem anasız babasız yaratıldı’ buna ne diyeceğiz? Abimiz diyor ki 60 seneye kadınlar erkeksiz doğuracak. Böyle bir şey mümkün olsa bile dinen bu çocuğun babası kimdir? Çocuk nasıl yapılır dinimizde bu bellidir. Erkeksiz çocuk dünyaya getirmek islam hukukuna aykırı değilmiş gibi ballandıra ballandıra anlatıyor. Hazreti Meryem’i de ne alakaysa buna örnek getiriyor.

Abimiz, nisa kelimesine takmış durumda…tekrar nisa kelimesine dönüyor ‘kelime nisa, insanın kökü orda’ diyerek erkek kadın olmadan yeni insanı dünyaya getiremiyor diyor. Dolayısıyla insanlık kadına muhtaç edilmiş. Kadın insanlık tarafından korunulması için emanet edilmiş. Devamında bütün insanlık hazreti havvadan doğdu diyor.

Bütün insanlık adem ve havva çocuklarının evlenmeleriyle oldu böyle inanıyoruz. Bunların hepsi de birbirine muhtaçtı. Erkek olmasa insanlık mı olurdu? Kadın olmasa yine insanlık olmazdı. kadınlar erkeklere muhtaç değildir ne demek? Hazreti Meryem kocasız doğurdu diye, havva annemizin torunun torunu ayşe hanım erkeğe muhtaç olmamış mı oluyor?

Bir kere kadından peygamber gelmemiş. Şimdi Kadın, peygambere(erkeğe) muhtaç değil mi? Savaş olsa, kadın erkeğe muhtaç değil mi? Abimiz öyle bir konuşuyor ki… kafalar adeta dumanlı.

Allah bizi birbirimize muhtaç yaratmıştır. Bu kanundur. Kadın erkeğe muhtaç değildir gibi saçma bir söz nasıl edilebilir. Peygamberler bile insanlara muhtaçtır. Kadın kim oluyor da erkeklere muhtaç olmuyormuş?

Ayetten ayete atlıyoruz. Abimiz birden fazla evlilik ile ilgili ayeti okuyor. Mealini veriyor. Ardından biyolog ve müfessir olarak ayeti tefsir ediyor ‘4 kadın hakkı hazreti ademden beri vardır’ diyor. Sonra Niye 4? Olduğunu açıklıyor.  4 sayısını kendince biyolojiyle açıklıyor. Kimse demiyor ki güzel abim ‘4 kadınla nikah kıyan erkek yanına 10 da cariye alsa biyoloji bunu nasıl açıklar? Erkek 4 kadınla sınırlandırılmamış ki niye 4 sayısına takılıp kalınıyor? İslam hukukuna göre cariye noktasında bir sınır yok. Abimize soralım niye 444 kadın? Niye cariyede sınır yok? Kuantum mekaniğine göre açıklanırsa memnun oluruz.

Abimiz devam ediyor ‘Allah adaletli olabileceksiniz diye şerh koyuyor. Bunun sebebi de babanın adaletli olmasıdır. Çocuklar adaleti babasından öğrenir’ diyor. Babası olmayan ne yapacak? Böyle saçma izahlar karşısında böyle saçma sorular sormak zorunda kalıyoruz. Öte yandan hangi müfessir ayeti abimiz gibi tefsir ediyor? Bunu abiye soran yok. Abimizin mezhebi nedir? İtikadı nedir? Soran yok. Abimiz edebiyata devam ederken Tevhid ocağı gencinden soru geliyor ‘kadında adalet yok mudur?’.  5 dakika önce adeta kadın yoksa, toplum yoktur’ diye edebiyat yapan abimiz ‘kadındaki adalet zafiyet taşır’ diyor. Sohbetteki gençlerin kafası karışıyor. Abimiz yine mükemmel izahını getiriyor  ‘kadın erkek kardeşine adalet uğrunda kırbaç vuramaz’ diyor. (Kaynak: işkembe-i kübra) Bunu gerekçe gösterip ‘kadın adalet zafiyeti taşır’ diyebiliyor. Ne alakası var yahu! Allah, kadında adaleti eksik olarak mı yaratmıştır? Niye kadında adalet zafiyeti var deniyor?   Kadın adalet noktasında zayıfsa, gerektiği gibi adil olamıyorsa demek ki kadının ahlak noktasında da zafiyeti var/sorunu var. Abimiz kadında merhamet var diyor. Erkekte de zaten merhamet yoktu değil mi?

Bütün bunlardan anlaşılıyor ki ‘Kadında adalet zafiyeti var’ diye ‘Allah adaletli olabileceksiniz’ diye erkeklere söylemiyor. Allah, erkeğe 4’e kadar evlenme hakkı verdiği için, erkeklerden bahsettiği için böyle buyuruyor. Abimizin dediği gibi bunun kadındaki adaletin zayıf olmasıyla hiçbir ilgisi yoktur.  

Hazreti adem 92 kromozomla yaratıldı. 23 sarmaldan kendisinde 4 adet vardır. efendi hazretleri bu araştırmaları nerde yapıyoruş? Cambridge de amerika’da chicago’da araştırma merkezinde Hristiyan kankalarıyla beraber yapıyorlarmış. Cambridge nerde? Chicago nerde? Yoksa abimiz Chicago’da Cambridge meslek yüksek okulumu açmış? (bu araştırmalarında takipçisi olacağız)

Bir kadın neden iki erkekle evlenemez meselesini anlatayım derken abimiz yine eline yüzüne bulaştırıyor. Niye kadın iki erkekle evlenemez sorusunun cevabı ‘ALLAH BÖYLE İSTEMİŞTİR’. Abimiz ne yapıyor? farmakoloji biyoloji antropoloji metafizik saha da yüzüyor, niye yasak edildiğini biyolojik olarak anlatıyor… Abimiz buyuruyor ki’ Kadın evliliği süresince birden fazla erkekle bir araya gelse nesilde down sendorumu ahmaklık otizm gerizekalılık zeka kaybı oluyor. Toplumda otizm niye arttı? kadınlar kocalarını aldattığı için. Gay ve lezbiyenler niye arttı? Erkekler transsexullere ilişkiye girdikleri için ondan bakteri kaparlar, bu yüzden çocukları gay lezbiyen oluyor. hem de ilk çocukta olur.

Abimiz bütün bu anlattıklarını ürologlara bu konuyu anlatmış ürologlar kabul etmiş. Abimiz ‘Ben bunu biyolojik olarak her türlü ispatlarım. Dedikten sonra Arkadaşın biri sesleniyor ‘hocam bunu biyolojik olarak anlatın’ diye. Hoca duymuyor. Acaba neden? Bu ürologlar kimmiş açıklama bekliyoruz. (bu konuyu bir başka yazıya bırakıyorum)

Komedi biter mi? Bitmezkadın evlendi boşandı Allah niye Niye 3 ay iddet verir? Diye soruyor kendi kendine. Cevaben diyor ki ‘çünkü 3 ayda vajina sıvısı sıfırlanır, yeni gelecek erkeğe göre rahim hazırlanır.Vajina sıvısı sıfırlanır ne demektir yahu? 3 ay iddetin illeti(gerekçesi) bu mudur yani? İddet gibi hükümlere ‘teabbudi hüküm’ denir. Bu 3 ay’ın gerekçesi akılla tespit edilemez. ancak bazı hikmetlerinden bahsedilir ki ‘bu konudaki yazımızı buradan okuyabilirsiniz’.

Abimizin vajina sıvısı muhabbetinden sonraki cümlesi din namına bir şey bilmediğini, ezbere konuştuğunun kesin bir surette gösteriyor ‘bazı fıkıh usullerinde düşürmüşler arttırmışlar ekseriyetle bir ayı geçirmişler, iki ayı geçirmişler üç aya bağlamışlar. Hanefi şafii maliki hanbeli değişiyor…’ İnsan bu kadar rahat nasıl uyduruyor doğrusu şaşırdım. Bu kadar rahat sallamanın altında ciddi psikolojik sorunların olduğu kesindir. Hem Allah 3 ay iddet buyurdu diyeceksin. Sonra kalkıp ‘mezheplerde değişiyor, bazı fıkıh usullerinde düşürmüşler arttırmışlar’ diyeceksin. Abimize soruyoruz mezheplerde değişen nedir. Birisi 1 ay öteki 2 ay bir diğer 3 ay mı demiş? Abimiz, imamlarımızın ayet üzerinde ihtilaf ettiği noktayı bilmiyor.

Abimiz devam ediyor ‘Alimlerimiz şunu biliyor, bir kadın 2 adet atlattıktan sonra vajinası yeni erkek için hazırdır. Zaten bu yüzden islam bir aydan fazla cinsel ilişkiye girilmemesini doğru bulmuyor. Bunun sebebi dini değil tamamen tıbbi’. Şu sözler karşında insan ne diyeceğini şaşırıyor. Hangi alim 2 adetten sonra vajina yeni erkeğe hazırdır demiştir? Meydanı boş bulmuş konuşuyor. Hem bunun bir aydan fazla cinsel ilişkiye girilmemesiyle alakası nedir? Hiçbir alakası yoktur. Abimiz, her zaman alakasız meseleleri birbiri ile irtibatlandırıp üzerine bina inşa ediyor.

“3 ay iddet beklemenin gerekçesi vajina sıvı sıfırlaması içindir” diyorsanız. soruyoruz "birbirine küsen ve yataklarını ayıran karı koca, 3 ay sonunda boşansalar, Kadın 3 ay boyunca ilişkiye girmediği için vajina sıvısı sıfırlanmış durumdadır. Bu kadın 3 ay beklesin mi beklemesin mi? Zaten vajinası yeni erkeğe hazır duruma gelmiş. Bütün bu konuşmaları yapan abimiz bu durumdaki kadına iddet beklemen gerekmez fetvası verebilir mi? Veremiyorsa niye veremiyor?

Hanefilere göre Sahih halvette cinsel ilişki olsun ya da olmasın iddet beklemek gerekir. peki Cinsel ilişkiye girilmediği halde niye iddet bekleniyor? Kocası ölmüş kadın hamile değilse neden 4 ay 10 gün ölüm iddeti beklemesi gerekiyor? Niye 4 ay 10 gündür, niye 3 ay değildir? Savaşta elde edilen cariye niye bir hayz miktarı bekletiliyor? O kadın değil mi? Niye cariyeler için vajina sıvı sıfırlama muhabbeti yok. Ya da var mı? Müfessir biyolog abimiz açıklasın.

Biz Müslümanlar iddet süresini Allah’ın emri olarak kabul ediyoruz. Kur’anda her yazılanı BEŞERİN MANTIĞIYLA ANLATMAK gibi bir vazifemiz yoktur. böyle yapanlar ALLAH’I sınırlamış oluyorlar. Vajina sıvısını sıfırlayan ‘vajsıvsıf’ diye bir ilaç çıksa öyle zannediyorum biyolog abimiz Allahın ayetini rafa kaldıracaktır. Kaldırmayacaksa da vajsıvsıf ilacı çıkmadan yahut biz bu muhabbeti deşmeden bu konuştuklarından geri dönse iyi olur.

Malumunuz Cinsel ilişkiye Dört geceden fazla ara vermemek sünnettir. Erkekte sorun yoksa dört geceden fazla yanaşmazsa mekruhtur. Erkekte sorun yoksa kadında razıysa 1 ayda yanaşmasa mahzuru yoktur. Abimiz ne diyor "Islamda, bir aydan fazla yanaşmamak doğru görülmemiş" tamam abi diyoruz. Yine alakasız şeyleri birbirine bağladığı için tebrik ediyoruz. Ve yazımızı burada sonlandırıyoruz.

Devamı gelecektir…

Yorumlar

Popüler Yayınlar