BAHARAT YOLU VS İPEK YOLU I
Bu yazı serimizde youtubeda
tevhid ocağı kanalında yayınlanan baharat yolu serisinin ‘islam ve kadın’
isimli 3 saatlik videosunun ilk 1 saatini inceleyeceğiz. İtalik yazıyla yazılan
kısımlar video sahiplerine aittir.
Kadın bir meta mıdır? Sorusuna
cevaben deniyor ki ‘Evet kadın bir metadır, altına imza atıyorum. Ardından
Ali imran suresi 14. Ayeti kerime okunup uzun uzadıya konuşuluyor, ayetler
birbirine bağlanıyor. Netice olarak Abimiz, ayet üzerinden kadının MAL
olduğunu açığa çıkarıyor. Abimiz diyor ki ‘eğer senin için kadın dünyada
başlayan, dünyada bitecek bir filmde oynuyorsa metadır. Çocuk para araba da
metadır’ abimiz ayetin mealini vermekle yetinmiyor. Müfessir olduğu için, bir
de ağır ağır tefsir ediyor. tevhid ocağının entelektüel gençleri de ‘abi bu
ayeti kim böyle tefsir etmiş?’ diye sormak gereği görmüyorlar… Abimiz de
kaptırmış gidiyor… ayetle abinin anlattığı şeyler arasında nasıl bir bağlantı
olduğunu çözebilmiş değilim. kadını mal olarak gören, zaten kadını mal yapmış
demektir. Bunun ayetle ne ilgisi var? Hangi müfessir ilgili ayet
üzerinden abimizin yaptığı gibi bir yorum yapmış/edebiyat yapmıştır?
Ayette, Kadın oğul altın gümüş
hayvan ekin vs sayılmış ve bunların insanlara çekici kılındığı belirtilmiştir. kadına oğlana rağbet etmek bunları mal mı yapar? Alimler bu ayet üzerinden ‘ahiret hayatını
unutturacak dünya sevgisini kötülemişlerdir’. Kadın, ahireti unutturacak
kadar sevilse 'mal'dır diye abimizden başka kim söylemiş? Ahiretteki nimetlerin sayılan şeylerden
üstün olduğu bunların geçici olduğu ayette ifade edildiği halde abimiz mal muhabbetine uzunca süre ısrarla devam etti.
‘O ki sizi yarattı bir
nefisten ama bu nefis, nefes anlamında, hangi nefes? Hazret ademin nefesi var
ya nefha-i ilahinin nefesi, bu nefis değil… nisa kelimesiyle insan kelimesi
kökeni filolojik olarak aynıdır’
Abinin ne dediğini anlamak
hakikaten güç. Ayette o sizi bir nefisten yarattı deniyor. Müfessirler burada
ki “nefs” ile hazreti Ademin kast edildiğini söylerler. Abimiz ise, bu
nefs, nefes anlamında diyor. Hazreti ademin nefesi? Diyor. Sonra nefha-i
ilahinin nefesi diyor. Katıp karıştırıyor…
Malumunuz Nefha-i ilahi, ilahi
üfürme(insana üflenen ruh) demektir. Abimiz işi hazreti ademe ruh üfleme aşamasına
götürüyor. Tevhid ocağı gençleri de abi bir dakika anlamadık? Demiyorlar
nisa ve insan” filolojik
olarak kökeni aynıdır. Nisa, nun sin vavdır. İnsan, nun vav sindir. Dedikten
sonra mükemmel yorum geliyor. insanın insan olabilmesi için kadına muhtaçtır.
Kadınsız insan olamaz.”
Abimiz Bütün bunları söylüyor.
Seyirciler ‘abi bir dakika’ diye lafa girmiyorlar. Kimse Allah aşkına ne
alakası var yahu demiyor.
“insan nun vav sindir’ ne demek oluyor bu? Anlayamadık…
İnsan, ins veya nisyan’dan gelir. Bunun üzerine bir yorum yapılacaksa ‘insan
üns ile irtibatlıdır. Ünsiyet arkadaşlık/yakınlık demektir. İnsana da insan
denmiştir çünkü insan sosyal bir varlıktır. Haliyle insan ile yalnızlığı yan
yana getirmemek gerekir denilmeliydi. Fakat abimiz, ne alakaysa ayetten
giriyor, adeta farmakolojiden çıkıyor. Malumat çok olunca böyle oluyormuş demek
ki. Nisa ile insanı aynı kökten geldiğini söyleyip, kadınsız insan olmaz
diyor. Biz de soruyoruz Hazreti adem kadınsız olmuş. Buna ne diyorsunuz?
Nisa, nun sin vavdır. Bu
ne demek oluyor? yine anlamıyoruz.(نسو nedir biliyoruz, ne demek istiyor anlamıyoruz) Nisa’da nesie’den türemiştir.
Nesie ise gecikme demektir. Bu da ‘Kadında erkekten sonra gelmiştir’e
bağlanabilir. Abimiz kalkmış Nisa ile insan irtibatı kuruyor. Bununda üstünden ‘insan
kadına muhtaçtır’ diyebiliyor. Kadın da insan değil midir? O zaman insan
insana muhtaçtır desenize! İnsan, kadına muhtaçtır demek ne oluyor? ancak komedi
oluyor.
Abimiz, ‘bütün erkekler
kadınlara muhtaçtır, kadınlar erkeklere muhtaç değildir’ diyor. Hemen
ardından Meseleyi yine cinselliğe bağlıyor. 60 seneye kadınlar
erkeksiz hamile kalabilecekler diyor. Sperma ihtiyaç olmayacak
diyor. Örneği var diyor. Örneği ise hazreti Meryemmiş.
hazreti Meryem, erkeksiz hamile
kalmıştır. Peki buradan ne çıkar? ‘kadınlar erkeğe muhtaç değildir’ gibi bir
sonuç asla çıkmaz. Üstelik kadının bir bakımdan muhtaç olmadığını ispatlamak
kadının her bakımdan muhtaç olmadığını göstermez. ‘hazreti Meryem
kocasız doğurdu, kadın erkeğe muhtaç değildir’ denirse o zaman ‘hazreti
adem anasız babasız yaratıldı’ buna ne diyeceğiz? Abimiz diyor ki 60 seneye
kadınlar erkeksiz doğuracak. Böyle bir şey mümkün olsa bile dinen bu çocuğun
babası kimdir? Çocuk nasıl yapılır dinimizde bu bellidir. Erkeksiz çocuk dünyaya
getirmek islam hukukuna aykırı değilmiş gibi ballandıra ballandıra anlatıyor.
Hazreti Meryem’i de ne alakaysa buna örnek getiriyor.
Abimiz, nisa kelimesine takmış
durumda…tekrar nisa kelimesine dönüyor ‘kelime nisa, insanın kökü orda’
diyerek erkek kadın olmadan yeni insanı dünyaya getiremiyor diyor.
Dolayısıyla insanlık kadına muhtaç edilmiş. Kadın insanlık tarafından
korunulması için emanet edilmiş. Devamında bütün insanlık hazreti
havvadan doğdu diyor.
Bütün insanlık adem ve havva
çocuklarının evlenmeleriyle oldu böyle inanıyoruz. Bunların hepsi de birbirine
muhtaçtı. Erkek olmasa insanlık mı olurdu? Kadın olmasa yine insanlık
olmazdı. kadınlar erkeklere muhtaç değildir ne demek? Hazreti Meryem
kocasız doğurdu diye, havva annemizin torunun torunu ayşe hanım erkeğe
muhtaç olmamış mı oluyor?
Bir kere kadından peygamber
gelmemiş. Şimdi Kadın, peygambere(erkeğe) muhtaç değil mi? Savaş olsa, kadın
erkeğe muhtaç değil mi? Abimiz öyle bir konuşuyor ki… kafalar adeta dumanlı.
Allah bizi birbirimize muhtaç
yaratmıştır. Bu kanundur. Kadın erkeğe muhtaç değildir gibi saçma bir söz
nasıl edilebilir. Peygamberler bile insanlara muhtaçtır. Kadın kim oluyor da
erkeklere muhtaç olmuyormuş?
Ayetten ayete atlıyoruz. Abimiz birden
fazla evlilik ile ilgili ayeti okuyor. Mealini veriyor. Ardından biyolog ve müfessir
olarak ayeti tefsir ediyor ‘4 kadın hakkı hazreti ademden beri vardır’ diyor.
Sonra Niye 4? Olduğunu açıklıyor. 4 sayısını
kendince biyolojiyle açıklıyor. Kimse demiyor ki güzel abim ‘4 kadınla
nikah kıyan erkek yanına 10 da cariye alsa biyoloji bunu nasıl açıklar? Erkek
4 kadınla sınırlandırılmamış ki niye 4 sayısına takılıp kalınıyor? İslam hukukuna
göre cariye noktasında bir sınır yok. Abimize soralım niye 444 kadın? Niye cariyede
sınır yok? Kuantum mekaniğine göre açıklanırsa memnun oluruz.
Abimiz devam ediyor ‘Allah
adaletli olabileceksiniz diye şerh koyuyor. Bunun sebebi de babanın
adaletli olmasıdır. Çocuklar adaleti babasından öğrenir’ diyor. Babası
olmayan ne yapacak? Böyle saçma izahlar karşısında böyle saçma sorular sormak
zorunda kalıyoruz. Öte yandan hangi müfessir ayeti abimiz gibi tefsir ediyor?
Bunu abiye soran yok. Abimizin mezhebi nedir? İtikadı nedir? Soran yok. Abimiz
edebiyata devam ederken Tevhid ocağı gencinden soru geliyor ‘kadında adalet
yok mudur?’. 5 dakika önce adeta kadın
yoksa, toplum yoktur’ diye edebiyat yapan abimiz ‘kadındaki adalet zafiyet
taşır’ diyor. Sohbetteki gençlerin kafası karışıyor. Abimiz yine mükemmel
izahını getiriyor ‘kadın erkek
kardeşine adalet uğrunda kırbaç vuramaz’ diyor. (Kaynak: işkembe-i kübra)
Bunu gerekçe gösterip ‘kadın adalet zafiyeti taşır’ diyebiliyor. Ne alakası
var yahu! Allah, kadında adaleti eksik olarak mı yaratmıştır? Niye kadında
adalet zafiyeti var deniyor? Kadın adalet noktasında zayıfsa, gerektiği
gibi adil olamıyorsa demek ki kadının ahlak noktasında da zafiyeti var/sorunu var. Abimiz kadında merhamet
var diyor. Erkekte de zaten merhamet yoktu değil mi?
Bütün bunlardan anlaşılıyor ki ‘Kadında
adalet zafiyeti var’ diye ‘Allah adaletli olabileceksiniz’ diye
erkeklere söylemiyor. Allah, erkeğe 4’e kadar evlenme hakkı verdiği için,
erkeklerden bahsettiği için böyle buyuruyor. Abimizin dediği gibi bunun kadındaki
adaletin zayıf olmasıyla hiçbir ilgisi yoktur.
Hazreti adem 92 kromozomla
yaratıldı. 23 sarmaldan kendisinde 4 adet vardır. efendi hazretleri bu
araştırmaları nerde yapıyoruş? Cambridge de amerika’da chicago’da araştırma
merkezinde Hristiyan kankalarıyla beraber yapıyorlarmış. Cambridge nerde?
Chicago nerde? Yoksa abimiz Chicago’da Cambridge meslek yüksek okulumu açmış? (bu
araştırmalarında takipçisi olacağız)
Bir kadın neden iki erkekle
evlenemez meselesini anlatayım derken abimiz yine eline yüzüne bulaştırıyor. Niye
kadın iki erkekle evlenemez sorusunun cevabı ‘ALLAH BÖYLE İSTEMİŞTİR’. Abimiz
ne yapıyor? farmakoloji biyoloji antropoloji metafizik saha da yüzüyor, niye
yasak edildiğini biyolojik olarak anlatıyor… Abimiz buyuruyor ki’ Kadın
evliliği süresince birden fazla erkekle bir araya gelse nesilde down
sendorumu ahmaklık otizm gerizekalılık zeka kaybı oluyor. Toplumda otizm
niye arttı? kadınlar kocalarını aldattığı için. Gay ve lezbiyenler niye
arttı? Erkekler transsexullere ilişkiye girdikleri için ondan bakteri kaparlar,
bu yüzden çocukları gay lezbiyen oluyor. hem de ilk çocukta olur.”
Abimiz bütün bu anlattıklarını ürologlara
bu konuyu anlatmış ürologlar kabul etmiş. Abimiz ‘Ben bunu biyolojik
olarak her türlü ispatlarım. Dedikten sonra Arkadaşın biri sesleniyor ‘hocam
bunu biyolojik olarak anlatın’ diye. Hoca duymuyor. Acaba neden? Bu
ürologlar kimmiş açıklama bekliyoruz. (bu konuyu bir başka yazıya bırakıyorum)
Komedi biter mi? Bitmez…kadın
evlendi boşandı Allah niye Niye 3 ay iddet verir? Diye soruyor kendi
kendine. Cevaben diyor ki ‘çünkü 3 ayda vajina sıvısı sıfırlanır, yeni
gelecek erkeğe göre rahim hazırlanır.’ Vajina sıvısı sıfırlanır ne demektir
yahu? 3 ay iddetin illeti(gerekçesi) bu mudur yani? İddet gibi hükümlere
‘teabbudi hüküm’ denir. Bu 3 ay’ın gerekçesi akılla tespit edilemez. ancak
bazı hikmetlerinden bahsedilir ki ‘bu konudaki yazımızı buradan okuyabilirsiniz’.
Abimizin vajina sıvısı
muhabbetinden sonraki cümlesi din namına bir şey bilmediğini, ezbere
konuştuğunun kesin bir surette gösteriyor ‘bazı fıkıh usullerinde
düşürmüşler arttırmışlar ekseriyetle bir ayı geçirmişler, iki ayı geçirmişler
üç aya bağlamışlar. Hanefi şafii maliki hanbeli değişiyor…’ İnsan bu
kadar rahat nasıl uyduruyor doğrusu şaşırdım. Bu kadar rahat sallamanın
altında ciddi psikolojik sorunların olduğu kesindir. Hem Allah 3 ay
iddet buyurdu diyeceksin. Sonra kalkıp ‘mezheplerde değişiyor, bazı
fıkıh usullerinde düşürmüşler arttırmışlar’ diyeceksin. Abimize soruyoruz
mezheplerde değişen nedir. Birisi 1 ay öteki 2 ay bir diğer 3 ay mı demiş?
Abimiz, imamlarımızın ayet üzerinde ihtilaf ettiği noktayı bilmiyor.
Abimiz devam ediyor ‘Alimlerimiz
şunu biliyor, bir kadın 2 adet atlattıktan sonra vajinası yeni erkek için
hazırdır. Zaten bu yüzden islam bir aydan fazla cinsel ilişkiye girilmemesini
doğru bulmuyor. Bunun sebebi dini değil tamamen tıbbi’. Şu sözler
karşında insan ne diyeceğini şaşırıyor. Hangi alim 2 adetten sonra vajina
yeni erkeğe hazırdır demiştir? Meydanı boş bulmuş konuşuyor. Hem bunun bir
aydan fazla cinsel ilişkiye girilmemesiyle alakası nedir? Hiçbir alakası
yoktur. Abimiz, her zaman alakasız meseleleri birbiri ile irtibatlandırıp
üzerine bina inşa ediyor.
“3 ay iddet beklemenin gerekçesi
vajina sıvı sıfırlaması içindir” diyorsanız. soruyoruz "birbirine küsen ve
yataklarını ayıran karı koca, 3 ay sonunda boşansalar, Kadın 3 ay boyunca
ilişkiye girmediği için vajina sıvısı sıfırlanmış durumdadır. Bu kadın 3 ay beklesin
mi beklemesin mi? Zaten vajinası yeni erkeğe hazır duruma gelmiş. Bütün bu konuşmaları
yapan abimiz bu durumdaki kadına iddet beklemen gerekmez fetvası verebilir
mi? Veremiyorsa niye veremiyor?
Hanefilere göre Sahih halvette
cinsel ilişki olsun ya da olmasın iddet beklemek gerekir. peki Cinsel ilişkiye
girilmediği halde niye iddet bekleniyor? Kocası ölmüş kadın hamile
değilse neden 4 ay 10 gün ölüm iddeti beklemesi gerekiyor? Niye 4 ay
10 gündür, niye 3 ay değildir? Savaşta elde edilen cariye niye bir hayz
miktarı bekletiliyor? O kadın değil mi? Niye cariyeler için vajina sıvı
sıfırlama muhabbeti yok. Ya da var mı? Müfessir biyolog abimiz açıklasın.
Biz Müslümanlar iddet süresini
Allah’ın emri olarak kabul ediyoruz. Kur’anda her yazılanı BEŞERİN
MANTIĞIYLA ANLATMAK gibi bir vazifemiz yoktur. böyle yapanlar ALLAH’I
sınırlamış oluyorlar. Vajina sıvısını sıfırlayan ‘vajsıvsıf’ diye bir ilaç
çıksa öyle zannediyorum biyolog abimiz Allahın ayetini rafa kaldıracaktır.
Kaldırmayacaksa da vajsıvsıf ilacı çıkmadan yahut biz bu muhabbeti deşmeden
bu konuştuklarından geri dönse iyi olur.
Malumunuz Cinsel ilişkiye Dört
geceden fazla ara vermemek sünnettir. Erkekte sorun yoksa dört geceden fazla
yanaşmazsa mekruhtur. Erkekte sorun yoksa kadında razıysa 1 ayda yanaşmasa
mahzuru yoktur. Abimiz ne diyor "Islamda, bir aydan fazla yanaşmamak
doğru görülmemiş" tamam abi diyoruz. Yine alakasız şeyleri
birbirine bağladığı için tebrik ediyoruz. Ve yazımızı burada sonlandırıyoruz.
Devamı gelecektir…
Yorumlar
Yorum Gönder