Dinin Kaynağı
BÖLÜM I
Hadisleri ve mezhepleri inkar edenlerin düşünceleri ve bizlere
düşündürdükleri
Allah bir
şeriat göndermiş, bu şeriat peygamber devrinde doğru bir şekilde tatbik edilmiş.
Taa ki peygamber vefat edip aradan
100-200 sene geçinceye kadar… Sonra hadisler yazılmış, mezhepler
oluşmaya başlanmış [1], Merhametlilerin en merhametlisi olan Allah, Peygamber
vefat ettikten sonra kur’ancıların “indirilen din” dedikleri dini 100 sene, 150
sene daha insanlar arasında hakim kılmış. O tarihlerden sonra, yani 750-800’lü
yıllardan, 1900-2000’li yıllara kadar mezheplere tabi olan, hadislerle amel
etmiş onlarca devlet ve milyonlarca insan hepsi cehennemlik, hepsi cahil, hepsi
Allah’ın dinine hainlik etmiş, Allah da böyle olmasını istemiş… ama yine de Allah
merhametli…
Şimdi söyleyin Allah bunu niye müslümanlara yapsın? Bu yukarıdaki
düşünceler mantıklı mı? Doğru mu?...
Müslümanlar kur’anı tatbik/hayata geçirme derdine düşmüşken,
Kur’ancılar sanki bu din daha dün gelmiş gibi “açıklamalar yapıp, kitaplar
yazıp bu dini insanlara baştan anlatıyorlar.
Kur’ancıların hepsine bakın hangisi “ben kur’an ile Allah’ın
kanunları ile yönetilmek istiyorum diyor”. Hiç birisi diyemez. Çünkü bunlar
samimi değillerdir. Çünkü bunlar kur’anı tatbik etme derdinde değillerdir. Bunlar
kur’ana tabi olmamışlardır. Kur’anı kendilerine tabi’ etmişlerdir…
[1] “100-200 sene sonra hadisler yazılmış, mezhepler oluşmaya
başlanmış” cümlesi Kur’ancıların delilsiz boş iddiasıdır. Bugün sahabeden kalan,
kendi el yazıları ile yazdıkları 54 tane hadis mecmuası vardır.
BÖLÜM II
Kur’an tek kaynak mıdır?
Hadisleri ve mezhepleri inkar edenler. Kur’an’ın tek kaynak
olduğunu söylerler peki ya kur’an ne diyor? kur’anın dinde tek kaynak olduğuna
dair bir tane “ayet” var mıdır? Yoktur…
Kur’an dinde tek kaynak olsa bütün sorunlar hallolacak mı? Kur’an
tek kaynaktır diyenlere bir bakalım, bunlar ‘fikir birliği’ içinde midirler?
Edip yüksel : namaz 3 vakit
Mahmut elgörmüş: namaz 5 vakit
İhsan eliaçık: namaz yok
Böyle onlarca misal verilebilir. Dinde kur’an tek kaynaktır
diyenler daha kitap üzerine ittifak etmemişlerdir. Hal böyle iken hangisinin
meali alınıp ondan din öğrenilecek, bunların hangisi doğrudur denecek…
BÖLÜM III
Hadis niye inkar edilir?
Kur’ancılar hadislerin akıldan ve mantıktan uzak olduğunu söyleyerek
inkar ederler. Peki kur’andaki her şey mantıklı ve akla uygun mudur?
Konu hadis olduğu zaman Hadisler üzerine türlü matemetik
bilim ve mantık oyunları yaparlar. Fakat samimiyetsiz oldukları için aynı
hesapları kur’an ayetlerine tatbik etmezler. Kur’an’da hoşlarına gitmeyen bir
şey gördüklerinde kırk dereden su getirirler. Te’vil ederler. Ve hatta te’vilin
belini bükerler.
Konu hadis olduğu zaman 2+2=4’tür. Siyah renk her zaman
siyahtır. Konu kur’an’ın ayeti oldu mu, 2+2=22 de edebilir. Siyahta gerekirse
beyaz dahi olur.
Buyurun size bir örnek: bakara suresi 73. Ayette “"Sığırın
bir parçası ile öldürülene vurun” dedik. (Denileni yaptılar ve ölü dirildi.)
İşte, Allah ölüleri böyle diriltir, düşünesiniz diye mucizelerini de size böyle
gösterir." buyruluyor. Şimdi bu ayet değil de hadis olsaydı ne olacaktı?
Sığırın parçasını adama vuruyorlar. adam diriliyor. bu akıl işi mi? Diyerekten hadis
inkar edilecekti. Ama kur’an ayeti olduğu için 40 takla atılarak doğru olduğu
ispatlanmaya çalışılıyor…
14 asırlık dinimiz aklı delil olarak görür. İslam Aklı asla
dışlamaz. Fakat ulema aklını kullanırken kur’an ve sünnetin dışına çıkmamıştır.
Aklın tek kaynak olmadığını da söylemişlerdir.
Aklı sonuna kadar kullanmışlar. Fakat aklın alamadığı yerde de teslim
olmuşlardır.
BÖLÜM IV
Kur’ancılara sorular
1-Dayı ile yeğen evlene bilir mi?
2-Babaanne yahut Anneanne ile evlenilebilir mi?
3-erkek ve kadın evlenseler, kadın gidip bir başkası ile
evlenebilir mi?
4-kadın satmak haram mıdır?
Bu sorular ve daha binlercesine kur’andan cevap bulanabilecek
mi? Evet bulunur ancak kıvıra kıvıra, ayeti sağa sola çeke çeke, ayeti tefsir
ede ede bulunur. Tefsir ilmini inkar edip bunca fetvayı çöpe atıp, Ayetler tefsir
edile edile, fetvalar verile verile cevaplar bulunur.
Yorumlar
Yorum Gönder