Hazreti Aişe'nin (r.a) evlilik yaşı

 

BÖLÜM I

Giriş

Bu konun muhataplarından birisi kafirlerdir. Bir diğer Müslümanlardır. Kafirler bilmeden, okumadan, anlamadan, peygamberin evlilikleri hakkında ortaya şüphe atar, Müslümanlar ise bu şüpheleri düşünür, beynini bulandırır. Dünyada hiçbir insanın hayatı peygamberin hayatı kadar ayrıntılı anlatılmamıştır. Peygamberin evlilikleri meselesi ise 1400 sene önce alimlerimiz tarafından izah edilmiştir. Kafir bundan habersizdir, öğrenmez çamur atar, Müslüman bundan habersizdir, kafirin attığı çamurdan tesirlenir beyni bulanır.

Bu noktada Müslümana deriz ki;

Bir kimse İslam hakkında bir şüphe ortaya atarsa, kafanız bulanmaması gerekir. Bu işin aslını araştırmadan, öğrenmeden kafam bulandı demeniz Müslümanca bir hareket değildir.

Kafire deriz ki:

Bilmediğin, hayatı hakkında bir şey okumadığın, dünyanın çehresini değiştirmiş, milyonları kendine bağlı kılmış bir insan hakkında öğrenmeden atıp tutamazsın. İnanıp inanmaman önemli değil, saldırmadan saygı gösterip, edepli bir şekilde araştırman gerekir. Bilmeden saldırmak insanın yapacağı bir şey değildir.

Peygamberin evlilik meselesi 14 asırlık bir meseledir. 14 asır öncesinden bahsediyoruz. Haliyle 14 asır öncesindeymişiz gibi bu hadiselere bakmak zorundayız. Bir insan bugünün kafası, adet ve örfü ile 14 asır öncesinde yaşanmış bir hadiseyi değerlendirmesi olsa olsa ancak saçmalık olur. Bugünün şartları ile 14 asır önceki bir meseleyi bırakın, 50 sene önceki meseleyi bile değerlendiremezsiniz.

 

Tarihi gerçekler

Tarihe bakın hazreti Muhammed (sav), hem dostları hem de düşmanları tarafından ‘emin’ olarak yani güvenilir olarak tanınmış bir kimsedir. Kimse ağzından bir tane yalan duymamıştır. Hem dostları hem de düşmanları tarafından takdir edilmiş bir kimsedir. Peygamberin 24 saati binlerce dostu tarafından senelerce takip edilmiş, kayıt altına alınmıştır. Peygamberin düşmanları ise ona kin beslemiş, bir açığını bulmak için senelerce çabalamışlardır. Şimdi soruyoruz, Binlerce düşmanı olan peygamberin evlilik konusunda bir açığı olsaydı, bu kadar düşman ne yapardı? Elbette ki peygamberin evlilikleri noktasında ona saldırırdı. Ama böyle bir saldırı olmamıştır.

 

BÖLÜM II

Yaş meselesi

Hazreti Aişe validemiz, 6 yaşında nişanlandı, 9 yaşında da nikahı kıyıldı. Bugün bazı Müslümanlar, Kafirlerin itirazları altında ezilmemek düşüncesiyle hazreti Aişe validemizin evlilik yaşını 18/21’e çıkarırlar, halbuki hazreti Aişe'nin evlilik yaşının, 10 yaşından fazla olmadığı sabittir. üstelik kafir 9’u değil de 21’i kabul etse imana mı gelecektir? bunu da sormak lazımdır...

Peygamber efendimiz, İlk evliğini 25 yaşında iken 40 yaşında olan dul ve 2 çocuklu hazreti Hatice validemizle yapmıştır. İkinci evliliğini ise 50 yaşındayken, 55 yaşında, yine dul olan hazreti Sevde annemizle yapmıştır. Bundan sonraki evliliği hazreti Aişe validemizle olmuştur. Hazreti peygamberin yaptığı evliliklere baktığımızda bunların nefsani olmadığı açık ve net olarak görülür.

 

Evlilik meselesi

Bir hanım sahabi peygambere gelir ve ona hazreti Ebubekir (r.a) kızından bahseder. Peygamber 3 gece üst üste rüyada hazreti Aişeyi görür. Peygamber efendimiz, bir hanım sahabi vasıtasıyla hazreti Ebubekir’e haber gönderir. Hazreti Ebubekir, eşi ve kendisi buna itiraz etmezler. ‘Benim kızım daha çocuktur’ demezler. Sadece bunlar değil, peygamberin binlerce düşmanı var. Ve kimse bu konuda ‘peygambere bir itirazda’ bulunmaz, ‘peygamberi bu evlilikten dolayı yadırgamaz’. Şayet peygamber bu konuda yadırgansaydı, bu sözler bugüne kadar gelirdi, ama böyle bir şey olmamıştır.  Buradan da anlıyoruz ki 1400 sene önce bu yaşta evlilik normaldi. 1400 sene önce yadırganmayan bir meselenin bu zamanda yadırganması akıl karı bir iş değildir.

Bir diğer mesele:

Hazreti Aişe peygambere bazı durumlarda sitem etmiştir, bunlar kitaplarımızda anlatılır. Peygamber vefat ettiğinde hazreti Aişe uzun yıllar dul yaşamıştır bu evliliğinden dolayı bir tane şikâyeti olmamıştır. Kitaplarda böyle bir şey yoktur. Peki 2020 yılında bu evliliğe şikâyet edenler size ne oluyor?

İtiraz edenler diyecekler ki ‘hazreti Aişe daha çocuktu, belki istemiyordu evlenmeyi’. Biz de deriz ki ‘dünyanın her yerindeki ana-babalar çocukları için uygun gördüğü şeyleri, onlara yaptırırlar. Çocuğunu piyano kursuna götüren ana-baba bunu çocuklarına uygun görmüştür. Ama belki de çocuğu istemiyordu.’ böyle bir şey denemeyeceği gibi, ‘hazreti Aişe çocuktu, belki istemiyordu’ da denemez. Hazreti Aişe müctehide bir kadındı fevkalade zeki bir kimseydi ve uzun süreler dul kalmasına rağmen bu evlilikten asla şikayetçi olmamıştı.

Peygamber böyle evlendi diye ‘bugün de böyle evlilikler olacaktır’ diye bir kaide yoktur. Bugün Türkiye’de böyle bir evlilik hoş görülmeyip fitneye sebebiyet vereceğinden böyle bir evliliğinde de yapılmaması gerekir. Zaten coğrafyamıza da uygun değildir.

Peygamberin evliğine itiraz eden dinsizlere şunu da sormamız gerekir. ‘Niye bu evlilik sizin için kötü?’ kötü olduğunu kim söylüyor? Mesela kişi annesi ile ilişkiye girse bu niye kötü olsun? Bilimsel olarak mı kötü diyeceksiniz? Ahlaka mı uymuyor diyeceksiniz? O zaman bizde sorarız. Hangi ahlaktan bahsediyorsunuz?

Peygamberin çok evlilik yapmasının birtakım hikmetleri vardır, bunları alimlerimiz zikretmişlerdir. Fakat bunları anlatmak yazmak gereği duymuyorum. 2020’nin aklı ile 1400 sene öncesine yorum yapanlara laf anlatmanın imkânı yoktur…

BÖLÜM III

Müslümanların bu konudaki şüphelerine cevap

1-Hazreti peygamber, hazreti Aişe validemizi rüyasında görmüştür ki peygamberin rüyası vahiydir. Yani bu evlilik Allah’ın emridir. Bu husus sabittir.

2-İki zıt bir arada toplanmaz. Hayat ve ölüm ikisi bir varlıkta olamaz. Şimdi Müslümanlara diyoruz ki ‘Allahtan vahiy aldığına inandığınız ve masum olduğunu söylediğiniz, bir peygamber var. Bunun yaptığı her şeyi meşru kabul ediyorsanız. Hazreti Aişe ile yapılan evliliği de meşru kabul etmek zorundasınız. Zira iki zıt bir arada toplanamaz yani peygamber hem masum hem suçlu olamaz.

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar