Hazreti Aişe'nin (r.a) evlilik yaşı
BÖLÜM
I
Giriş
Bu konun muhataplarından
birisi kafirlerdir. Bir diğer Müslümanlardır. Kafirler bilmeden, okumadan,
anlamadan, peygamberin evlilikleri hakkında ortaya şüphe atar, Müslümanlar ise
bu şüpheleri düşünür, beynini bulandırır. Dünyada hiçbir insanın hayatı
peygamberin hayatı kadar ayrıntılı anlatılmamıştır. Peygamberin evlilikleri
meselesi ise 1400 sene önce alimlerimiz tarafından izah edilmiştir. Kafir
bundan habersizdir, öğrenmez çamur atar, Müslüman bundan habersizdir, kafirin
attığı çamurdan tesirlenir beyni bulanır.
Bu noktada Müslümana
deriz ki;
Bir kimse İslam hakkında
bir şüphe ortaya atarsa, kafanız bulanmaması gerekir. Bu işin aslını
araştırmadan, öğrenmeden kafam bulandı demeniz Müslümanca bir hareket değildir.
Kafire deriz ki:
Bilmediğin, hayatı
hakkında bir şey okumadığın, dünyanın çehresini değiştirmiş, milyonları kendine
bağlı kılmış bir insan hakkında öğrenmeden atıp tutamazsın. İnanıp inanmaman
önemli değil, saldırmadan saygı gösterip, edepli bir şekilde araştırman
gerekir. Bilmeden saldırmak insanın yapacağı bir şey değildir.
Peygamberin evlilik
meselesi 14 asırlık bir meseledir. 14 asır öncesinden bahsediyoruz. Haliyle 14
asır öncesindeymişiz gibi bu hadiselere bakmak zorundayız. Bir insan bugünün
kafası, adet ve örfü ile 14 asır öncesinde yaşanmış bir hadiseyi
değerlendirmesi olsa olsa ancak saçmalık olur. Bugünün şartları ile 14 asır
önceki bir meseleyi bırakın, 50 sene önceki meseleyi bile değerlendiremezsiniz.
Tarihi
gerçekler
Tarihe bakın hazreti
Muhammed (sav), hem dostları hem de düşmanları tarafından ‘emin’ olarak yani
güvenilir olarak tanınmış bir kimsedir. Kimse ağzından bir tane yalan
duymamıştır. Hem dostları hem de düşmanları tarafından takdir edilmiş bir
kimsedir. Peygamberin 24 saati binlerce dostu tarafından senelerce takip
edilmiş, kayıt altına alınmıştır. Peygamberin düşmanları ise ona kin beslemiş,
bir açığını bulmak için senelerce çabalamışlardır. Şimdi soruyoruz, Binlerce
düşmanı olan peygamberin evlilik konusunda bir açığı olsaydı, bu kadar düşman
ne yapardı? Elbette ki peygamberin evlilikleri noktasında ona saldırırdı. Ama
böyle bir saldırı olmamıştır.
BÖLÜM
II
Yaş
meselesi
Hazreti Aişe validemiz, 6 yaşında nişanlandı, 9 yaşında da nikahı kıyıldı. Bugün bazı Müslümanlar, Kafirlerin itirazları altında ezilmemek düşüncesiyle hazreti Aişe validemizin evlilik yaşını 18/21’e çıkarırlar, halbuki hazreti Aişe'nin evlilik yaşının, 10 yaşından fazla olmadığı sabittir. üstelik kafir 9’u değil de 21’i kabul etse imana mı gelecektir? bunu da sormak lazımdır...
Peygamber efendimiz, İlk
evliğini 25 yaşında iken 40 yaşında olan dul ve 2 çocuklu hazreti Hatice
validemizle yapmıştır. İkinci evliliğini ise 50 yaşındayken, 55 yaşında, yine
dul olan hazreti Sevde annemizle yapmıştır. Bundan sonraki evliliği hazreti
Aişe validemizle olmuştur. Hazreti peygamberin yaptığı evliliklere baktığımızda
bunların nefsani olmadığı açık ve net olarak görülür.
Evlilik
meselesi
Bir hanım sahabi
peygambere gelir ve ona hazreti Ebubekir (r.a) kızından bahseder. Peygamber 3
gece üst üste rüyada hazreti Aişeyi görür. Peygamber efendimiz, bir hanım
sahabi vasıtasıyla hazreti Ebubekir’e haber gönderir. Hazreti Ebubekir, eşi ve
kendisi buna itiraz etmezler. ‘Benim kızım daha çocuktur’ demezler. Sadece
bunlar değil, peygamberin binlerce düşmanı var. Ve kimse bu konuda ‘peygambere
bir itirazda’ bulunmaz, ‘peygamberi bu evlilikten dolayı yadırgamaz’. Şayet
peygamber bu konuda yadırgansaydı, bu sözler bugüne kadar gelirdi, ama böyle
bir şey olmamıştır. Buradan da anlıyoruz
ki 1400 sene önce bu yaşta evlilik normaldi. 1400 sene önce yadırganmayan bir meselenin
bu zamanda yadırganması akıl karı bir iş değildir.
Bir diğer mesele:
Hazreti Aişe peygambere
bazı durumlarda sitem etmiştir, bunlar kitaplarımızda anlatılır. Peygamber
vefat ettiğinde hazreti Aişe uzun yıllar dul yaşamıştır bu evliliğinden dolayı
bir tane şikâyeti olmamıştır. Kitaplarda böyle bir şey yoktur. Peki 2020
yılında bu evliliğe şikâyet edenler size ne oluyor?
İtiraz edenler diyecekler
ki ‘hazreti Aişe daha çocuktu, belki istemiyordu evlenmeyi’. Biz de
deriz ki ‘dünyanın her yerindeki ana-babalar çocukları için uygun gördüğü
şeyleri, onlara yaptırırlar. Çocuğunu piyano kursuna götüren ana-baba bunu
çocuklarına uygun görmüştür. Ama belki de çocuğu istemiyordu.’ böyle bir şey
denemeyeceği gibi, ‘hazreti Aişe çocuktu, belki istemiyordu’ da denemez.
Hazreti Aişe müctehide bir kadındı fevkalade zeki bir kimseydi ve uzun süreler
dul kalmasına rağmen bu evlilikten asla şikayetçi olmamıştı.
Peygamber böyle evlendi
diye ‘bugün de böyle evlilikler olacaktır’ diye bir kaide yoktur. Bugün Türkiye’de
böyle bir evlilik hoş görülmeyip fitneye sebebiyet vereceğinden böyle bir
evliliğinde de yapılmaması gerekir. Zaten coğrafyamıza da uygun değildir.
Peygamberin evliğine
itiraz eden dinsizlere şunu da sormamız gerekir. ‘Niye bu evlilik sizin için
kötü?’ kötü olduğunu kim söylüyor? Mesela kişi annesi ile ilişkiye girse bu
niye kötü olsun? Bilimsel olarak mı kötü diyeceksiniz? Ahlaka mı uymuyor
diyeceksiniz? O zaman bizde sorarız. Hangi ahlaktan bahsediyorsunuz?
Peygamberin çok evlilik
yapmasının birtakım hikmetleri vardır, bunları alimlerimiz zikretmişlerdir. Fakat
bunları anlatmak yazmak gereği duymuyorum. 2020’nin aklı ile 1400 sene öncesine
yorum yapanlara laf anlatmanın imkânı yoktur…
BÖLÜM
III
Müslümanların
bu konudaki şüphelerine cevap
1-Hazreti peygamber,
hazreti Aişe validemizi rüyasında görmüştür ki peygamberin rüyası vahiydir.
Yani bu evlilik Allah’ın emridir. Bu husus sabittir.
2-İki zıt bir arada
toplanmaz. Hayat ve ölüm ikisi bir varlıkta olamaz. Şimdi Müslümanlara diyoruz
ki ‘Allahtan vahiy aldığına inandığınız ve masum olduğunu söylediğiniz, bir
peygamber var. Bunun yaptığı her şeyi meşru kabul ediyorsanız. Hazreti Aişe ile
yapılan evliliği de meşru kabul etmek zorundasınız. Zira iki zıt bir arada
toplanamaz yani peygamber hem masum hem suçlu olamaz.
Yorumlar
Yorum Gönder